Hét stappenplan om je brievenbuspakket perfect in te pakken

De voordelen van een brievenbuspakket zijn groot, voor zowel de ontvanger als de verzender. De verzender hoeft namelijk minder portokosten te betalen. De ontvanger hoeft niet meer te wachten op zijn pakketje en kan gewoon gaan werken, sporten of boodschappen doen. Een bijkomend voordeel voor de verzender van het product is de invloed die je hebt op de allereerste indruk die je achterlaat. Je kunt namelijk de producten binnen de doos zo schikken zoals je wilt dat de ontvanger het uitpakt. In deze blog bespreken we in vijf stappen hoe je dit kunt bereiken! Na het lezen van deze blog weet jij hoe je het perfecte brievenbusdoosje bij je klanten bezorgt.

1. Kies het juiste formaat doosje

Brievenbusdoosjes zijn er in verschillende formaten. Welk doosje jij nodig hebt, hangt af van het formaat van je producten. In het ideale geval past je product goed in het doosje, maar hou je een klein beetje ruimte over om op te vullen met vloeipapier of ander opvulmateriaal. Lees snel de volgende stap voor een uitleg hierover! 

2. Les vloeipapier of opvulmateriaal in het doosje 

Vloeipapier of opvulmateriaal zoals papiersnippers beschermen je product tegen verschuiven en beschadigingen. Naast zijn beschermende functie heeft vloeipapier en opvulmateriaal echter nog een andere, heel belangrijke, functie. Het ziet er namelijk superleuk uit en vrolijkt jouw pakket op. Een product in een leeg doosje is ook maar zo saai. Vloeipapier en opvulmateriaal is er in veel verschillende kleuren en zelfs met leuke motieven. Kijk bijvoorbeeld eens bij Rotimshop.nl! Hier kun je precies kiezen wat bij jou past. Je klanten zullen door de vrolijke verzending een extra positieve associatie maken bij jouw merk. 

3. Leg je producten in het doosje 

Nu je een goede en leuke ‘bodem’ in je doosje hebt gelegd, kun je jouw producten erbovenop leggen. Onthoud dat de klant het de producten precies op dezelfde plek ziet als waar jij ze hebt neergelegd, dus zorg ervoor dat je ze netjes neerlegt. 

4. Voeg een persoonlijk kaartje toe

Een kaartje waarmee je de klant bijvoorbeeld bedankt voor hun aankoop, toont waardering voor de klant. Je laat hiermee zien dat je je klanten waardeert en dat hun steun belangrijk is voor jouw bedrijf. Hiermee laat je een positieve indruk achter en zullen klanten eerder geneigd zijn om een herhaalaankoop bij je te doen. 

5. Vouw het doosje dicht en verzegel het met een sluitsticker 

Sluitstickers hebben meerdere functies. Ten eerste zorgt zo’n sticker ervoor dat het doosje tijdens transport niet zomaar open kan gaan. Daarnaast kunnen klanten erop vertrouwen dat het pakket niet geopend is, omdat het verzegeld is met een sticker. Ten slotte zien sluitstickers er vooral ook heel leuk uit! 

Zo, nu hoef je alleen nog maar het adres op het doosje te plakken en jouw pakket is klaar voor verzending. Jouw klant zal het perfecte brievenbuspakket ontvangen en jij kan je voorbereiden op lovende reacties!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *